Νέο Peugeot 408
Το PEUGEOT 408 ξεχωρίζει πρώτα από όλα για τη δυναμική ‘fastback’ σιλουέτα του και το απαράμιλλο στυλ του, αλλά και για το βαθμό που προκαλεί τη ρήξη με το κατεστημένο. Η χαρακτηριστική εμφάνιση αιλουροειδούς είναι στοιχείο που διακρίνει πλέον τα μοντέλα της μάρκας. Οι γραμμές του είναι έντονες, η μάσκα είναι στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα για να συνδυάζεται τέλεια με το μπροστινό μέρος, και κοσμείται από το νέο σήμα της PEUGEOT με την κεφαλή του λέοντα. Το ανεστραμμένο σχήμα του πίσω προφυλακτήρα δίνει στο προφίλ μια έντονη προσωπικότητα. Μπροστά, η φωτιστική υπογραφή με τους γνωστούς πλέον ‘κυνόδοντες’, εντάσσει ιδανικά το 408 στην οικογένεια της PEUGEOT, το ίδιο επίσης και τα πίσω φώτα LED με τις τρεις ’νυχιές’.
Με μήκος 4.69μ, και με το μακρύ μεταξόνιο που φτάνει τα 2.79μ., το νέο PEUGEOT 408 προσφέρει αξιοζήλευτη άνεση στους επιβάτες του πίσω καθίσματος, γεγονός που πιστοποιείται από τα 188χλστ. της απόστασης που διαθέτουν για τα πόδια τους. Με το ίδιο σκεπτικό, το ίδιο γενναιόδωρες είναι και οι διαστάσεις του χώρου των αποσκευών που προσφέρει συνολική χωρητικότητα 536 λίτρα, τιμή η οποία μπορεί να φτάσει έως και τα 1.611 λίτρα, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Το νέο PEUGEOT 408 έχει ύψος 1.48μ. και ξεχωρίζει για τη λεπτή και σμιλευμένη του σιλουέτα, η οποία συμβάλλει καθοριστικά και στη βελτίωση της αεροδυναμικής του απόδοσης.
Τόσο για τον οδηγό όσο και για τους επιβάτες του, το PEUGEOT 408 προσφέρει την τελευταία γενιά του PEUGEOT i-Cockpit, που είναι άμεσα αναγνωρίσιμο από το μικρής διαμέτρου τιμόνι του, και συμβάλλει και αυτό στην εξασφάλιση της οδηγικής απόλαυσης και της απόλυτα ελεγχόμενης ευελιξίας.
Στο εσωτερικό και ειδικότερα στη θέση οδήγησης δίνεται έμφαση στην ποιότητα και στη συνδεσιμότητα, καθώς διατίθενται οι πιο πρόσφατες τεχνολογίες που κάνουν την εμπειρία οδήγησης περισσότερο διαισθητική και πιο διαδραστική.
Χάρη στη βοήθεια 6 καμερών και 9 ραντάρ, τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης παρέχουν στον οδηγό και τους επιβάτες, ηρεμία και ασφάλεια. Μεταξύ αυτών είναι:
-
Το προσαρμοζόμενο (Adaptive)Cruise Control με λειτουργία Stop & Go,
-
Το σύστημα νυκτερινής ορατότητας (Night Vision), που προειδοποιεί για την παρουσία ζώων, πεζών ή ποδηλατών, στην πορεία του αυτοκινήτου, πριν αυτοί φωτιστούν από τις δέσμες των προβολέων του αυτοκινήτου,
-
Έλεγχος τυφλών σημείων μεγάλης εμβέλειας (Long-range blind spot monitoring), 75μέτρων,
-
Προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Traffic Alert), που προειδοποιεί για ενδεχόμενη σύγκρουση.
Η γκάμα των κινητήρων με τους οποίους εφοδιάζεται το νέο PEUGEOT 408 περιλαμβάνει δύο plug in υβριδικές εκδόσεις με 180 και 225 ίππους, και μία βενζινοκίνητη έκδοση με 130 ίππους. Και οι τρεις κινητήρες διατίθενται με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο EAT8. Λίγους μήνες μετά, η γκάμα θα συμπληρωθεί και με μία αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση.
Η οικονομία αποτέλεσε ένα από τα βασικότερα μελήματα των σχεδιαστών του PEUGEOT 408. Η κοινή προσπάθεια στη βελτίωση της αεροδυναμικής, τη μείωση του βάρους (από 1396 κιλά), αλλά και η εξέλιξη κινητήρων με χαμηλές εκπομπές ρύπων, είχαν σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός μοντέλου που επιτυγχάνει εξαιρετικά χαμηλή μέση κατανάλωση ενέργειας, είτε πρόκειται για τις υβριδικές του εκδόσεις, είτε για τη βενζινοκίνητη έκδοση των 130 ίππων.
Το νέο PEUGEOT 408 θα κυκλοφορήσει στην αγορά στις αρχές του 2023. Ένα αυτοκίνητο με φιλοδοξίες διεθνούς εμπορικής καριέρας που θα κατασκευάζεται αρχικά για την ευρωπαϊκή αγορά, στη Mulhouse της Γαλλίας, και αμέσως μετά, στο εργοστάσιο του Chengdu για την τοπική αγορά της Κίνας.
Σε συνδυασμό με τη στάση αιλουροειδούς όλων των PEUGEOT, η επίσημη γλώσσα του νέου 408 συμβαδίζει απόλυτα με την καινοτόμο ιδέα του κορυφαίου fastback στο segment C. Χαρακτηρίζεται από τις ιδιαίτερα έντονες ακμές των επιφανειών, οι οποίες είναι περισσότερο αντιληπτές στο πίσω μέρος: στο τελείωμα της οροφής, και στη βάση των φτερών, ενώ οι έντονες αυτές ακμές έχουν σχεδιαστεί για να παίζουν με το φως.
Το 408 διαθέτει μία ιδιαίτερη εξωτερική αρχιτεκτονική. Βασισμένο πάνω στην, πολλαπλών επιλογών κινητήρα, πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform), το μοντέλο με το μακρύ μεταξόνιο των 2.787μ., προσφέρει εξαιρετική ευρυχωρία για τους πίσω επιβάτες. Το συνολικό του μήκος φτάνει τα 4.69μ. και το πλάτος με τους καθρέφτες αναδιπλωμένους, το 1.859μ.
Τα φαρδιά μετατρόχια (1.599μ. εμπρός και 1.604μ. πίσω), επιβεβαιώνουν το σίγουρο πάτημα του αυτοκινήτου στο δρόμο, ενώ τον ίδιο ρόλο παίζουν και οι μεγάλης διαμέτρου τροχοί (720χλστ.), αλλά και η διάμετρος των ζαντών που φτάνει μέχρι και τις 20″. Παρότι ψηλωμένο το αμάξωμα του νέου PEUGEOT 408, διατηρεί μία εξαιρετικά λεπτή σιλουέτα και ένα σπορ προφίλ, χάρη στο συνολικό του ύψος που δεν ξεπερνά τα 1.48μ.
Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζει το μακρύ καπό που πλαισιώνεται από υπερυψωμένα φτερά, στοιχείο που χαρακτηρίζει όλα τα τελευταία μοντέλα της PEUGEOT. Αυτή η στιλιστική επιλογή ενισχύει την εμφάνιση του εμπρός μέρους, ενώ εξορθολογίζει το προφίλ, καθώς η ένωση φτερών-καπό είναι σχεδόν αόρατη. Αυτή η αρχή κατασκευής απλοποιεί επίσης την εξωτερική γραμμή του καπό και δίνει τη δυνατότητα στα μέρη του αμαξώματος να εφαρμόζουν τέλεια.
Η τεχνολογία Matrix LED που χρησιμοποιείται στα φώτα, συνετέλεσε ώστε να δημιουργηθούν αυτά τα εξαιρετικά λεπτά φωτιστικά σώματα, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ένα κορυφαίο επίπεδο φωτιστικής απόδοσης. Αυτοί οι προβολείς είναι και το χαρακτηριστικό γνώρισμα του νέου 408: ένα γνώρισμα που δηλώνει ότι πρόκειται αναμφίβολα για PEUGEOT. Η φωτιστική υπογραφή εκτείνεται προς τα κάτω με δύο λωρίδες LED σε σχήμα κυνόδοντα που εισχωρούν βαθιά μέσα στον προφυλακτήρα.
Η μάσκα αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της ταυτότητας του 408. Περιβάλλει αρμονικά το νέο σήμα της μάρκας που κρύβει το ραντάρ το οποίο χρησιμοποιούν πολλά από τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Η απόχρωση της μάσκας φροντίζει να την «κρύβει» εντάσσοντάς την στον συνολικό όγκο του προφυλακτήρα – χαρακτηριστικό γνώρισμα της αλλαγής γενιάς και του εξηλεκτρισμού της γκάμας της PEUGEOT.
Οι μεγάλοι μαύροι αεραγωγοί χαρακτηρίζουν την εμφάνιση του εμπρός μέρους τονίζοντας αισθητικά το μεγάλο πλάτος και τη στιβαρότητα ολόκληρου του αυτοκινήτου. Περιβάλλουν και προστατεύουν τους κυνόδοντες, ενώνοντας τα μαύρα περιφερειακά προστατευτικά του αμαξώματος, και εναρμονίζονται αισθητικά με τη φωτιστική υπογραφή.
Το προφίλ του νέου PEUGEOT 408 χαρακτηρίζεται από το σαφή διαχωρισμό μεταξύ των μαύρων και βαμμένων τμημάτων που έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε τονίζει την αθλητική σιλουέτα και το δυναμισμό του αμαξώματος. Δίνεται επίσης έμφαση και στην ευρυχωρία της καμπίνας, ειδικότερα μέσω του σχεδιασμού των πλευρικών παραθύρων, όπου τονίζεται ακόμη περισσότερο η γραμμή του fastback μετά το υψηλότερο σημείο του ανοίγματος της πίσω πόρτας.
Τα προστατευτικά ‘φρύδια’ στα φτερά του αμαξώματος αποτελούν συνέχεια του μαύρου πίσω προφυλακτήρα ο οποίος, κόβοντας υπό γωνία το χρώμα του αμαξώματος, τονίζει το ανεστραμμένο σχήμα του πίσω μέρους. Συμβάλει επίσης και στο μέγεθος του πίσω πρόβολου, εξασφαλίζοντας έτσι ένα μεγάλο χώρο αποσκευών.
Το αναμφισβήτητο στυλ των τροχών με διάμετρο 20ιντσών, με τα γεωμετρικά σχήματα σε κυκλική σχεδίαση, εντυπωσιάζουν όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο και δημιουργούν ένα μοναδικό οπτικό εφέ όταν το αυτοκίνητο κινείται με χαμηλή ταχύτητα. Το ασυνήθιστο αυτό design των τροχών ταιριάζει ιδανικά με την πρωτότυπη σχεδίαση του 408.
Το πίσω ‘κατέβασμα’ της οροφής συμβάλλει ενεργά στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Η ροή του αέρα βελτιστοποιείται καθοδηγούμενη από δύο «αυτιά γάτας» που δημιουργούν έναν βέλτιστο αεροδυναμικό διάδρομο προς την αεροτομή της πόρτας του πορτμπαγκάζ. Αυτά τα δύο χαρακτηριστικά, που είναι τόσο γωνιακά όσο και αποτελεσματικά, αποτελούν διακριτικά στοιχεία του στυλ του νέου PEUGEOT 408.
Το νέο PEUGEOT 408 θα διατίθεται με 6 χρώματα για το αμάξωμα:
-
Obsession Μπλε(νέο χρώμα που επιλέχθηκε για το λανσάρισμα του μοντέλου)
-
Titanium Γκρι(νέο χρώμα)
-
Artense Γκρι(Μόνο στην έκδοση Allure)
-
Elixir Κόκκινο
-
Pearl Λευκό
-
ΜαύροPerla Nera.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην αεροδυναμική του νέου PEUGEOT 408 με στόχο τη βελτίωση του ενεργειακού ισοζυγίου. Προφυλακτήρας, πίσω αεροτομή, διαχύτης, κολώνες αμαξώματος, καθρέφτες, επιφάνειες κάτω από το αμάξωμα, όλα τα μέρη του αμαξώματος έχουν βελτιστοποιηθεί χάρη στη στενή συνεργασία των στυλιστών και των αεροδυναμιστών της PEUGEOT – μια συνεργασία που απηχεί την πειθαρχία που διέπει τις ομάδες σχεδιασμού και των μηχανολόγων της PEUGEOT, από τις ημέρες δημιουργίας του Hypercar 9X8. Στο ίδιο πνεύμα, η σχεδίαση των τροχών επιτρέπει καλύτερη αεροδυναμική απόδοση και συμβάλλει σημαντικά στη συνολική απόδοση του αυτοκινήτου.
Βελτιστοποιημένος εμφανίζεται και ο βαθμός ακαμψίας του αμαξώματος χάρη στις νέες μεθόδους συγκόλλησης των δομικών στοιχείων, με στόχο τη βελτίωση της άνεσης και τον περιορισμό των κραδασμών. Η οδηγική απόλαυση είναι μέρος του DNA του νέου PEUGEOT 408, χάρη στο υποδειγματική οδική συμπεριφορά, το κορυφαίο επίπεδο οδηγικής άνεσης, την πολύ υψηλή οδηγική απόλαυση, ενώ ιδανική αποδεικνύεται και η οδική συμπεριφορά στην πόλη, χάρη στην ακτίνα στροφής μεταξύ πεζοδρομίων, που δεν ξεπερνά τα 11,18μ.
Η διάμετρος των ζαντών του νέου PEUGEOT 408 κυμαίνεται από 17 έως 20 ίντσες. Τα ελαστικά είναι Class A, ώστε να βελτιώσουν την οικονομία μειώνοντας την αντίσταση κύλισης, χωρίς όμως να απαιτούν κανένα συμβιβασμό σε ότι αφορά τις απαιτήσεις της μάρκας στον τομέα του εξαιρετικού κρατήματος του δρόμου.
Το νέο PEUGEOT 408 διατίθεται με δύο plug-in hybrid κινητήρες:
-
PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: Με κίνηση στους 2 τροχούς/ συνδυασμός κινητήρα PureTech 180 ίππων (132 kW) και ηλεκτροκινητήρα 81 kW, και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-EAT8 8 ταχυτήτων (σε διαδικασία έγκρισης).
-
PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8: Με κίνηση στους 2 τροχούς / συνδυασμός κινητήρα PureTech 150 ίππων (110kW) και ηλεκτροκινητήρα 81 kW και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-EAT8 8 ταχυτήτων (σε διαδικασία έγκρισης).
Η μπαταρία ιόντων λιθίου και στις δύο plug-in hybrid εκδόσεις έχει χωρητικότητα 12.4kWh και αποδίδει 102 kW. Διατίθενται δύο τύποι ενσωματωμένων φορτιστών : ένας φορτιστής 3.7kW μονοφασικού ρεύματος στο βασικό εξοπλισμό και ένας προαιρετικός μονοφασικός των 7.4kW.
Οι εκτιμώμενοι χρόνοι φόρτισης είναι οι παρακάτω :
-
Από Wall Box(32 A) των4kW και με τον μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή των 7.4kW, για μία πλήρη φόρτιση σε 1 ώρα και 55 λεπτά.
-
Από ενισχυμένη παροχή (16 A) και με τον μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή των 3,7kW, για μία πλήρη φόρτιση σε 3ώρες και 50 λεπτά..
-
από συμβατική παροχή (8A) και με τον μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή των 3,7kW, για μία πλήρη φόρτιση σε 7,5 περίπου, ώρες.